Vilkår og betingelser

 
 

Retningslinjer for flyrejser

Som passager har du både rettigheder og pligter. Det samme gælder for det flyselskab, der transporterer dig. Alsie Express "Generelle betingelser for transport" er et uddybende dokument, som beskriver rettigheder og pligter i forbindelse med din flyrejse.

For at forenkle vores betingelser for transport, har vi samlet nogle få "Retningslinjer for flyrejser", som vi håber, kan være til nytte og oplysning næste gang, at du planlægger en flyrejse med os.

1. En billet eller en rejseplan/kvittering dokumenterer kontrakt om transport mellem flyselskabet og passageren, der står nævnt på billetten.

2. Husk altid at medbringe gyldigt foto-id på din flyrejse. Det er dit ansvar at tilvejebringe alle påkrævede rejsedokumenter og visa. Vi er ikke ansvarlige for konsekvenser af din manglende tilvejebringelse af sådanne dokumenter eller visa (artikel 13).

3. Hvis du har lavet en åbenlys fejl i forbindelse med din booking via vores websted, tilbyder vi dig muligheden for at rette fejlen indenfor 24 timer fra det tidspunkt, hvor fejlen blev begået. I tilfælde af, at en fejl er begået i forbindelse med en flyvning, som finder sted mindre end 24 timer fra bookings tidspunktet, skal du oplyse os om det med det samme per telefon.

4. Du bør altid vælge den pris, der passer bedst til dine behov. Visse billetter sælges til rabatpriser og kan være helt eller delvist ikke-refunderbare. Du bør også sikre dig, at du har relevant forsikring til at dække tilfælde, hvor du er nødt til at annullere din billet (artikel 3.1.3).

5. Indchecknings deadline kan variere fra lufthavn til lufthavn. Vi vil informere dig om check-in-deadline for din første flyvning med os. For efterfølgende flyvninger på din rejse skal du selv sørge for at være informeret om indchecknings deadline. Du skal give dig selv tid nok til at overholde indchecknings deadline (artikel 6.1.1).

6. Du skal være til stede ved boarding gate senest på det tidspunkt, som er angivet af os (artikel 6.1.3).

7. Vi annullerer eventuelt den plads, der er reserveret til dig, hvis du ikke ankommer rettidigt til boarding gate (artikel 6.1.4).

8. Efter vores eget rimelige skøn kan vi nægte at transportere dig eller din bagage, hvis du ikke overholder vores regler og/eller gældende love (artikel 7.1).

9. Vi accepterer ikke en uledsaget mindreårig, hvis vi på tidspunktet for check-in har grund til at tro, at vi ikke når frem til destinationen på grund af vejrforhold eller andre ekstraordinære omstændigheder. Vi har denne regel for at sikre børn, der rejser på egen hånd med os, en sikker og behagelig rejse. Når du ledsager en uledsaget mindreårig til lufthavnen, skal du altid vente i lufthavnen, indtil flyet er lettet.

10. Du vil blive afkrævet et gebyr for transport af bagage, der overskrider grænsen for gratis bagage (artikel 8.2). Bemærk, at vi kan nægte at transportere bagage, med mindre den er korrekt og sikkert pakket, ikke indeholder forbudte genstande eller genstande, som vi anser som uegnede til transport. Kontakt os før din rejse, hvis har spørgsmål vedrørende accept af bagage (artikel 8.3).

11. Du har kun lov til at medbringe et styk håndbagage. Denne begrænsning er indført for at sikre dig en mere komfortabel og sikker flyvning og også for at undgå skade på andre passagerer. Bagageboksen over din plads er indrettet med henblik på jakker og genstande, der hverken er tunge eller store (artikel 8.7.1).

12. Passagerer må kun medbringe små mængder af væsker i deres håndbagage. Disse væsker skal være anbragt i separate beholdere med et maksimalt omfang på 100 ml hver og skal være pakket i en gennemsigtig plasticpose (EU-sikkerhedsregler).

13. Flyselskabet er ansvarlig for skade af indchecket bagage. Med hensyn til håndbagage er vi ikke ansvarlige for skade, men mindre en sådan skade er forårsaget af vores forsømmelighed. Håndbage er i din egen varetægt, hvilket betyder, at du selv skal holde øje med den under flyvningen (artikel 15.2.1).

14. Flytiderne, der fremgår af tidstabellerne kan være blevet ændret mellem datoen for offentliggørelsen og den dato, hvor du rejser. Vi vil imidlertid gøre alt, hvad vi kan for at give dig besked om sådanne ændringer i god tid inden din rejse. Det er derfor vigtigt, at du har givet os dine kontaktoplysninger, når du foretager din reservation (artikel 9.1).

15. Hvis du oplever at blive nægtet boarding på grund af overbooking, lange forsinkelser eller aflysninger, beder vi dig venligst at tage kontakt til vores handlingsagenter på jorden i lufthavnene. Du har ret til en skriftlig meddelelse, som beskriver dine rettigheder som passager under sådanne omstændigheder, og vi vil give dig den kompensation og behandling, som du har ret til i overensstemmelse med EU-forordning 261/2004.

16. Med hensyn til vores ansvar i forbindelse med kvæstelse, skade, tab og forsinkelser, anbefaler vi, at du læser artiklerne 9 og 15 i vores generelle betingelser for transport, eller at du kontakter os.