Forsinket bagage

Hvis din bagage mod forventning skulle være forsinket, vil den som regel komme allerede med næste fly.

Hvis din bagage mod forventning skulle være forsinket, vil den som regel komme allerede med næste fly.

I tilfælde af forsinket bagage skal du henvende dig til personalet i ankomstlufthavnen. Når din bagage ankommer til lufthavnen, vil du blive kontaktet, så vi kan aftale, hvor og hvornår du ønsker din bagage leveret.

Hvis du kan beskrive bagagen så detaljeret som muligt – specielle kendetegn og logoer, kan det hjælpe os i eftersøgningen. Det hænder, at bagagetag og navneskilt forsvinder, så hvis der er særlige kendetegn i bagagen, for eksempel en bog, en speciel genstand – noget som skiller sig ud fra almindeligt bagageindhold, så vil dette give os mulighed for hurtigere identificering.

Kompensation

Vi gør opmærksom på, at Alsie Express ikke er ansvarlig for skade og tab af genstande, som ikke er tilladt at medbringe i indchecket bagage. Dette kan være skrøbelige genstande, let fordærvelige varer, værdifulde genstande som f.eks. bærbare computere, smykker, pas, sikkerheds dokumenter, medicin, kontanter og nøgler etc.

Endvidere gør vi opmærksom på, at Alsie Express erstatningsansvar er begrænset i henhold til gældende nationale og internationale love og bestemmelser for indchecket bagage.

Bagagen skal være savnet i mindst 21 dage, før den kan anses som mistet. Hvis du har en rejseforsikring som dækker forsinket bagage, anbefaler vi at du kontakter dit forsikringsselskab.

Alsie Express har følgende satser vi opererer med som kompensation til nødkøb (gælder kun på udrejsen, og kun ved ved at forevise original købskvittering).

Bagage savnet i:

  • 0 – 24 timer: € 0 / DKK 0
  • 24 – 48 timer: € 40 / DKK 300
  • 48 – 72 timer: yderligere € 40 / DKK 300
  • 72 – 96 timer: yderligere € 40/ DKK 300

 

Hvis din bagage er forsinket i forbindelse med hjemrejsen, regner man med, at du har adgang til de ting, du har brug for. I dette tilfælde vil omkostninger til fornødenheder normalt ikke være dækket af hverken flyselskab eller forsikringsselskab. Beløbet bliver kun udbetalt ved skriftlig henvendelse til Alsie Express, sammen med original kvittering for flybillet, kvittering for bagageindlevering og rapport nummer for mistet bagage .

Vore samarbejdspartnere vil holde dig opdateret om din bagage og kontakte dig, så snart din bagage er fundet.

Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere information, beder vi dig kontakte Alsie Express eller kontakte din lokale lufthavn.